Villkor

Nedan följer samtliga villkor gällande Renlive.se

 

Priser
Renlive Sverige AB redovisar samtliga priser inklusive moms.
Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer för ordrar inom Sverige.
Vi reserverar oss för eventuella skriv- och tryckfel i webshopen, leverantörsprishöjningar och ändringar av valuta etc.

 

Leveransdagens priser gäller.
Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Renlive Sverige AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig omgående och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

 

Leveranstid
Varor i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att vi bekräftat din beställning. Till vissa orter kan det även dröja 3-5 extra dagar.
Vid en eventuell leveransförsening har du som kund all rätt att häva köpet du gjort på www.renlive.se. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Avbeställningar
Avbeställningar ska göras före kl. 09:00 dagen efter ordern är lagd. Undantag till detta är om dina varor redan har skickats samma dag, då träder Ångerrätten i kraft. Se längre ner på sidan under avsnitt Ångerrätt.
Avbeställning ska då göras till info@renlive.se

 

Avbeställningen ska innehålla:
1. För – och efternamn
2. Personnummer
3. Ordernummer
4. Meddelande om att ordern skall avbeställas.

 

Betalningsalternativ
Kort
VISA eller Mastercard utfärdade av svensk bank.

 

Faktura
Vi använder oss utan Payson fakturabetalning 14 dagar. Vid utebliven betalnings skickas en påminnelse

 

Orderbekräftelse
När du är klar med din beställning får du en automatisk bekräftelse till den e-postadress du angivit.
Observera att din lagda order kan komma att ändras efter att manuell översyn skett. Vi meddelar alltid kund vid ändring i lagd order.

 

Leveranssätt
Posten 39:- enhetstaxa oavsett beställning.
Ditt paket skickas till det utlämningsställe som ligger närmast den adress du är folkbokförd på och som du angivit vid ordertillfället.

 

Transportrisk
Vi står för transportrisken till dig. Är paketet skadat vid uthämtning så skall du reklamera direkt hos ditt ombud. Upptäcker du skadan först när du kommit hem så kontakta oss omgående på info@renlive.se. Eventuell retur sker på köparens bekostnad och skador som uppstår vid transporten till oss står köparen för. Fotografera skadan på produkten för dokumentation.

 

Ångerrätt
14 dagars ångerrätt gäller i vår nätbutik.

 

Som villkor gäller att:
1. Mail skickas till info@renlive.se med dina kontaktuppgifter och vilka varor som skickas tillbaka.
2. Hud- och kroppsvårds produkterna måste vara oöppnade. Om hud- eller kroppvårds produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna och din reklamation blir då heller inte giltig.
3. Hudvårdsprodukterna ska vara i sin originalkartong i gott skick.
4. Paketet ska skickas som företagspaket. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.
5. Paketet skickas till: Renlive Sverige AB
David Bagares Gata 20 BV 111 38 Stockholm
6. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 7 dagar.

 

Personuppgifter
Kunden är ansvarig för att alla de uppgifter som ifylles vid beställning är korrekta.
Renlive Sverige AB lagrar dina personuppgifter. Dessa uppgifter används enbart för vår marknadsföring så att du som kund skall kunna ta del av våra erbjudanden. Dina uppgifter lämnas aldrig vidare till tredje part.

 

Feltryck
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller informationen på vår hemsida.