ÅNGERRÄTT & RETURER

ÅNGERRÄTT

När du handlar från Renlive Cosmeceuticals har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot din beställning - i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. För att ångerrätten ska gälla måste produkten vara oanvänd, obruten och i säljbart skick. Av hygieniska skäl får förpackningar med plombering inte brytas.

Vill du använda din ångerrätt, kontakta oss via e-post på info@renlive.se inom 14 dagar från att du mottagit varan. Du behöver inte ha skickat tillbaka produkten inom denna tid, men måste meddela oss ditt beslut att ångra köpet.

Om du redan hunnit motta ordern och vill returnera den, står du som kund för returfrakten. Vid utnyttjad ångerrätt debiteras en fraktkostnad på upp till 120kr. Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras en administrativ avgift på 450 kr.

REKLAMMATIONSRÄTT

Hos Renlive Cosmeceuticals gäller Konsumentköplagens reklammationsrätt. Om du har fått en felaktig eller skadad produkt, kontakta oss så snart som möjligt via info@renlive.se så hjälper vi dig att lösa det. 

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer vid eventuella tvister.

RETURADRESS & HANTERING 

Vid retur står du för returfrakten själv (79kr) och ansvarar för att produkten returneras i originalförpackning. 

För ej uthämtade paket som returneras till oss tillkommer en avgift på 450 kr för hantering och frakt.

Alla returer skickas till:

Renlive Cosmeceuticals

Nybrogatan 12, 114 39 Stockholm

VÅRT LÖFTE

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Har du frågor gällande ångerrätt, retur eller reklamation är du alltid välkommen att kontakta vårt team av utbildade hudterapeuter på info@renlive.se - vi hjälper dig gärna.