FRÅGOR & SVAR

KAN MAN KÖPA RENLIVE I FYSISK BUTIK?

Ja, Renlive finns hos utvalda salonger och kliniker som erbjuder professionell hudvård. Kontakta oss gärna för att hitta din närmsta återförsäljare.

VILKA LÄNDER FRAKTAR NI TILL?

Vi fraktar till samtliga länder, både inom och utanför EU.

Fraktkostnad tillkommer beroende på land och fraktalternativ.

ERBJUDER NI FRI FRAKT? 

Ja, inom Sverige erbjuder vi fri frakt vid köp över 800 kr. För beställningar under detta belopp tillkommer en fraktavgift

VAD ÄR ER RETURPOLICY?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning. Produkten måste returneras i obruten originalförpackning för att återbetalning ska ske.

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Meddela oss inom 14 dagar via info@renlive.se att du önskar göra en retur. Du får en QR-kod via mail som du kan skriva ut och använda hos ditt närmsta PostNord-ombud.

VILKA BETALNINGSALTERNATIV KAN JAG VÄLJA?

Vi erbjuder flera betalningsalternativ, bland annat kortbetalning, Klarna och Swish. Tillgängliga alternativ visas i kassan.

VILKA ÄR ERA LOGISTIKPARTNERS?

Vi samarbetar främst med PostNord för våra leveranser inom Sverige. Fraktsättet bestäms av paketets storlek och vikt, och du får alltid en avisering via SMS eller e-post när ditt paket finns att hämta hos närmsta ombud.

VAD GÖR JAG OM MIN LEVERANS ÄR FÖRSENAD ELLER FÖRSVUNNEN?

Om din leverans är försenad eller verkar ha försvunnit, kontakta vår kundservice på info@renlive.se så hjälper vi dig att spåra försändelsen.

I sällsynta fall kan PostNords leveranser ta längre tid än beräknat. Om en försändelse inte kommit fram inom fyra veckor betraktas den som försvunnen, och vi erbjuder då återbetalning eller skickar beställningen på nytt.

Observera att om felaktig adress har angetts vid beställning, eller om paketet inte hämtats ut, ansvarar kunden själv för detta. Vid hemleverans ansvarar kunden för försändelsen från det att paketet har lämnats vid dörr eller i brevlåda.

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 10 dagar skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket tar vi ut en avgift på upp till 300 kr (inkl. moms) för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

Observera att detta även gäller om fel adress har angetts vid beställning eller om du ångrar ditt köp efter att paketet redan lämnat vårt lager.

VILKEN HUDTYP ÄR RENLIVES HUDVÅRD ANPASSAD TILL?

Renlives produkter är utvecklade för alla hudtyper, från känslig och aknebenägen hud till mogen hud och hud som behöver extra fukt, lyster eller näring.

VAR PRODUCERAS ER HUDVÅRD?

Renlives hudvård utvecklas och produceras i Italien med fokus på vetenskap, kvalitet och hudhälsa.

ÄR RENLIVE CRUELTY FREE OCH VEGANSKT?

Vår hudvård är 100 % cruelty free och testas aldrig på djur. Sortimentet är inte helt veganskt med tillhörande certifieringar, men många av våra produkter består enbart av veganska ingredienser.

KAN JAG ANVÄNDA RENLIVE TILLSAMMANS MED PRODUKTER FRÅN ANDRA MÄRKEN?

Ja, produkterna kan kombineras med andra märken. För bästa resultat rekommenderar vi dock en komplett Renlive-rutin, då produkterna är framtagna för att samverka.

KAN JAG ANVÄNDA RENLIVE NÄR JAG ÄR GRAVID? 

Ja, många av produkterna ör säkra under graviditet och amning. Vi rekommenderar dock att undvika produkter med höga halter av aktiva ingredienser (t.ex retinol) och att du rådgör med din hudterapeut vid osäkerhet.

ÄR ERA PRODUKTER DJURTESTADE? 

Nej, våra produkter är aldrig djurtestade. Renlive är helt cruelty free och vi testar varken råvaror eller färdiga produkter på djur.

HUR KOMMER JAG I KONTAKT MED EN HUDTERAPEUT?

Du kan enkelt nå våra hudterapeuter via chatten här på hemsidan (vardagar kl. 9-17) eller genom att maila oss på info@renlive.se. Vi försöker besvara mail inom 24 timmar på helgfria vardagar.

VAR HITTAR JAG ER CHATT?

Du hittar chatten längst ner i högra hörnet på alla sidor på hemsidan. Chatten är bemannad under våra öppettider: helgfria vardagar kl. 9-17.

JAG VILL SAMARBETA MED ER, VEM KONTAKTAR JAG?

Vi välkomnar gärna samarbeten! För PR- och samarbetsförfrågningar, kontakta oss via info@renlive.se

KAN JAG LÄGGA TILL VAROR I EN ORDER?

Tyvärr går det inte att lägga till varor i en redan lagd order. Om du vill beställa fler produkter behöver du lägga en ny beställning.

JAG HAR BESTÄLLT FEL PRODUKT OCH VILL BYTA. HUR GÖR JAG?

Tyvärr kan vi inte byta produkter direkt. Du behöver istället returnera varan och lägga en ny beställning på den produkt du önskar.

Packa alltid produkten väl så att den inte skadas under transporten. Om du fått en gåva i samband med beställningen ska även den returneras.

Övriga frågor?

Har du fler frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Maila oss på info@renlive.se. Vi återkopplar så snart som möjligt, oftast inom 24 timmar (vardagar).

Gäller det en order, vänligen ange ditt ordernummer.

Låt oss chatta så får du svar direkt!

Chatten hittar du längst ner i högra hörnet på hemsidan. Vi är tillgängliga måndag-fredag kl. 9-17 (CET).