FRÅGOR & SVAR

KAN MAN KÖPA RENLIVE I FYSISK BUTIK?

Renlives hud- och kroppsvård finns att köpa på följande kliniker: Formedico, Skin and Care By Amanda, Hudvårdscenter, Bare Space, Estetik Companiet Af Liljander och Östermalms House of Beauty i Stockholm som även erbjuder avhämtning samma dag

VILKA LÄNDER FRAKTAR NI TILL?

Vi skickar till alla länder, även utanför EU. Dock tillkommer frakt som inom Sverige annars är fri för kunden.

ERBJUDER NI FRI FRAKT? 

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige om din order överstiger 600kr

VAD ÄR ER RETURPOLICY?

När du handlar hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan, förutsatt att produkten har obruten förpackning, är oanvänd och ej skadad.

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Meddela oss inom 14 dagar via info@renlive.se att du önskar göra en retur, så kommer en QR-kod på mail som kan printas ut hos närmaste Postnord-ombud. Packa varan ordentligt och klistra på returfraktsedeln på försändelsen. Så snart vi får varan åter.

Normal leveranstid inom Sverige är 2-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning för varor som finns i lager. För varor som inte finns i lager är leveranstiden längre och annonseras i anslutning till berörd produkt på hemsidan.

VILKA BETALNINGSALTERNATIV KAN JAG VÄLJA?

Vi erbjuder Klarna samt kortbetalning.

VILKA ÄR ERA LOGISTIKPARTNERS?

Alla beställningar skickas med PostNord. Vilket av PostNords fraktsätt som vi väljer att skicka med är beroende av paketets storlek och vikt. När paketet  kommer få du en avi (antingen via SMS eller mail) för att hämta ut din beställning hos ditt ombud. Paketet ska i detta fall hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. PostNords leveranstid är normalt 1 dag. I sällsynta fall kan leveransen ta längre tid. Ibland sorterar PostNord fel och då kan leveranstiden vara flera dagar.

VAD GÖR JAG OM MIN LEVERANS ÄR FÖRSENAD ELLER FÖRSVUNNEN?

I sällsynta fall kan PostNords leveranstid från dess att vi har skickat en försändelse vara längre än vad vi angett. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa. I sällsynta fall kan försändelser även spårlöst försvinna. Vår policy är att vänta 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en försändelse kan vi utföra en återbetalning eller skicka ordern igen. Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig och inte heller går i retur till oss är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt. Vid hemleverans om du inte är på plats, är du ansvarig för försändelsen från att varubrevet lämnats vid din dörr eller i brevlådan

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

För försändelser som går i retur på grund av någon av orsakerna nedan har vi rätt att debitera upp till 200 kr inkl moms per order, beroende på vad vår faktiska fraktkostnad var. Detta dras automatiskt från eventuell återbetalning vid hantering av din order.

  • Försändelser som hamnar hos ombud, men inte hämtas ut inom 10 dagar och därmed går i retur.
  • På ordrar där fel adress har angetts och försändelsen därmed returnerats.
  • Ångrat ett köp när paketet redan har lämnat Renlives lager.
VILKEN HUDTYP ÄR RENLIVES HUDVÅRD ANPASSAD TILL?

Renlives hud och kroppsvård är framtagna och utvecklade efter alla hudtyper. Dry/Sensitive, Combination/Oily, RIGENERA (anti-age), samt Fluor4 och Flexi som passar alla hudtyper och går att kombinera med de andra serierna.

VAR PRODUCERAS ER HUDVÅRD?

All Renlives hud- och kroppsvård tillverkas och packas i Italien i små serier för att alltid garantera färskhet.

ÄR RENLIVE CRUELTY FREE OCH VEGANSKT?

Vår hudvård är 100 % cruelty free och testas ej på djur. Våra produkter klassas inte som veganska i sin helhet med tillhörande certifieringar, även då många av produkterna enbart består av veganska ingredienser.

KAN JAG ANVÄNDA RENLIVE TILLSAMMANS MED PRODUKTER FRÅN ANDRA MÄRKEN?

Det går bra att kombinera Renlive med andra hudvårdsmärken, dock är det viktigt att se över produkterna så att det finns en röd tråd, samt att man har produkter anpassade för sin hudtyp och behov för bästa resultat.

KAN JAG ANVÄNDA RENLIVE NÄR JAG ÄR GRAVID? 

Det går bra att använda Renlives produkter under graviditet och ammning. Dock är det viktigt med solskyddsfaktor och tänka på att inte överexfoliera med syror och peelingprodukter.

ÄR ERA PRODUKTER DJURTESTADE? 

Nej, produkterna testas aldrig på djur.

HUR KOMMER JAG I KONTAKT MED EN HUDTERAPEUT?

Renlives hudterapeuter finns tillgängliga via chatten på denna hemsida (helgfria vardagar 9-17) och mail: info@renlive.se. Vår policy är att försöka besvara mail inom 24 timmar.

VAR HITTAR JAG ER CHATT?

Chatten finner du på samtliga flikar på hemsidan, i nedre, högra hörnet. Chatten är bemannad under våra öppettider; helgfria vardagar 9-17.

JAG VILL SAMARBETA MED ER, VEM KONTAKTAR JAG?

Vid PR- och samarbetsfrågor, vänligen maila till info@renlive.se.

KAN JAG LÄGGA TILL VAROR I EN ORDER?

Det är tyvärr inte möjligt att lägga till varor i en redan genomförd order. För att få de varor som du missade att beställa så måste du göra en ny beställning på dessa.

JAG HAR BESTÄLLT FEL PRODUKT OCH VILL BYTA. HUR GÖR JAG?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att utfärda ett returbyte åt dig. Vi ber dig därför att returnera produkten i det emballage du fick produkterna i alternativt ett annat stöttåligt emballage.

Tänk på att förpacka produkterna väl så de inte skadas i transporten. Om du har erhållit en gåva i samband med din beställning så ska även denna returneras.

Övriga frågor?

Maila oss på Renlive vid eventuella funderingar, vår kundservice återkopplar så snart som möjligt. Alltid inom 24h. Gäller frågor din order, vänligen bifoga ditt ordernummer.

Maila oss på info@renlive.se

Låt oss chatta så får du svar direkt!

Chatten är öppen måndag till fredag mellan 9-17 (CET)