LEVERANSINFORMATION

LEVERANS

Normal leveranstid inom Sverige är 1-2 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning för varor som finns i lager. För varor som inte finns i lager är leveranstiden längre och annonseras i anslutning till berörd produkt på hemsidan.

LOGISTIKPARTNER

Alla beställningar skickas med PostNord. Vilket av PostNords fraktsätt som vi väljer att skicka med är beroende av paketets storlek och vikt. När paketet  kommer få du en avi (antingen via SMS eller mail) för att hämta ut din beställning hos ditt ombud. Paketet ska i detta fall hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. PostNords leveranstid är normalt 1 dag. I sällsynta fall kan leveransen ta längre tid. Ibland sorterar PostNord fel och då kan leveranstiden vara flera dagar. 

FÖRSENAD ELLER FÖRSVUNNEN LEVERANS

I sällsynta fall kan PostNords leveranstid från dess att vi har skickat en försändelse vara längre än vad vi angett. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa. I sällsynta fall kan försändelser även spårlöst försvinna. Vår policy är att vänta 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en försändelse kan vi utföra en återbetalning eller skicka ordern igen. Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig och inte heller går i retur till oss är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt. Vid hemleverans om du inte är på plats, är du ansvarig för försändelsen från att varubrevet lämnats vid din dörr eller i brevlådan.

EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER OCH FELAKTIGT ANGIVNA ADRESSER

För försändelser som går i retur på grund av någon av orsakerna nedan har vi rätt att debitera upp till 150 kr inkl moms per order, beroende på vad vår faktiska fraktkostnad var. Detta dras automatiskt från eventuell återbetalning vid hantering av din order.

  • Försändelser som hamnar hos ombud, men inte hämtas ut inom 14 dagar och därmed går i retur.
  • På ordrar där fel adress har angetts och försändelsen därmed returnerats.
  • Ångrat ett köp när paketet redan har lämnat Renlives lager.